RSS

Kucing…….???

07 May

Kucing2 di Penjara Israel Membantu Tahanan PALESTIN

Membuat para tahanan Palestin menderita dan sengsara sepertinya tidak cukup bagi para pengelola penjara Israel. Pengelola penjara Israel di Negev bahkan tidak senang melihat para tahanan Palestina itu berteman baik dengan kucing. Untuk itu. pihak penjara memberlakukan aturan untuk membuang bahkan menghukum kucing-kucing liar yang masuk ke dalam kompleks penjara itu.

Beberapa tahanan Palestin yang mendekam di penjara Israel di Negev memelihara dan memberi makan kucing-kucing liar yang masuk ke dalam kompleks penjara, meski para tahanan itu sendiri tidak mendapatkan bekalan makanan yang cukup dari aparat penjara. Kucing-kucing itu ibarat teman bagi para tahanan Palestin dan ternyata hal itu membuat pengelola penjara tidak senang.

Mereka mendakwa kucing-kucing tersebut telah memberikan “bantuan” bagi para tahanan Palestin dengan membawakan makanan atau benda-benda kecil dari satu sel ke sel lain, sehingga aparat penjara memutuskan untuk memberlakukan larangan memelihara kucing dan menghukum kucing-kucing peliharaan tahanan Palestin dengan memasukkan haiwan tak berdosa itu ke dalam sel isolasi selama beberapa hari.

Tindakan pegawai penjara Israel di Negev mungkin berlebihan. Tapi tujuan para Zionis itu sebenarnya adalah ingin melemahkan mental warga Palestin yang mereka tawan, mengisolasi mereka dan menjauhkan mereka dari hal-hal yang membuat para tahanan Palestin itu tersenyum meski cuma bercengkerama dengan seekor kucing. (ln/IMEMC)

sumber

Satu Umat: Mungkinkah benar kucing-kucing itu kucing liar? Siapa kucing itu yang sebenarnya……………???

 
Tinggalkan komen

Posted by di 07/05/2010 in Uncategorized

 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: