RSS

Sahabat

05 Sep

 

Sahabat….

Jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran-amaran ALLAH…

Jika ku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah PENCIPTA….

Jika ku lemah tak berdaya,ingatlah aku dengan kehebatan syurga….

Jika antara kita ada tembok yang memisahkan, ajaklah aku meleraikannya

Jika pernah hati mu terluka, luahkanlah agar aku berubah….

Jika esok ku lena tanpa terjaga, iringilah lena ku dengan kalungan doa….

Berjanjilah sahabat, ukhwah kita untuk selamanya dan teguran ikhlas untuk diri yang mudah alpa ini seikhlasnya.

 

 
Tinggalkan komen

Posted by di 05/09/2010 in Persahabatan

 

Label:

Tinggalkan Jawapan

 
