RSS

Akhirnya Terjawab

26 Nov

 

BISMILLAHIRAHMANNIRAHIM

 

Pertama sekali saya ingin bersyukur kepada Allah kerana telah memberikan anugarah hidayah,rahmat dan kesihatan kepada saya sehingga saya mampu menulis coretan untuk dibaca oleh anda semua. Selawat dan salam juga diucapkan keatas junjungan mulia Muhammad bin Abdullah serta keatas kaum kerabat dan para sahabat baginda. 

 

  

..hehehehe...

..Pada hari ini,saya mendapat satu panggilan dari ustaz saya yang berada di Mesir.Sungguh saya menunggu saat ini kerana sudah 2 kali ustaz ini cuba menghubungi saya namun tiada yang manjawab.

Terjut rasa hati melihat perkataan ‘withheld’ tertera di skreen telefon bimbit kepunyaan saya. Ini kerana kalau orang lain yang menghubungi saya maka akan tertera nombor telefon di skreen telefon.

Lantas entah kenapa hati saya berkata bahawa itu adalah panggilan dari ustaz Fakhrul Razi..

Dan akhirnya kata hati saya benar.

 

Malu..??

..Haha..inilah yang saya fikir.Adakah saya nie pemalu..huhu..

Sebab saya merasakan agak malu untuk menjawab panggilan dari orang lain.Malu,kenapa saya tidak tahu…huhu..

Kalau ustaz baca ni,saya nak minta maaf lah ye sebab waktu saya menjawab panggilan ustaz saya agak tak tentu arah…hehe..

Saya akan merasakan itu pada diri saya bila saya menghadapi perkara-perkara tertentu.Seperti menjawab panggilan dari orang lain dan tambah lagi itu merupakan pertama kali.

Pernah dulu,saya menjawab panggilan dari seorang teman yang baru dikenali.Agak susah lidah saya untuk berbicara melainkan hanya mampu menjawab soalan si pemanggil…hahha..

Kalau bukan pemalu,mungkin saya ni adalah orang yang sukar bercakap..ahhah..

Betul ka..??..saya rasa tidak,kerana siapa yang dekat dengan saya dia tahu saya macam mana..hahhaha..

Tapi kalau saya fikir kembali,mungkin juga saya ni sukar untuk bercakap.Namun,hal ini perlu dilihat pada situasi tertentu..huhu..

Dimarahi Ibu

Mesti tertanya-tanya kenapa dimarahi ibu..haha..

Ini kerana ibu saya tahu ustaz saya menghubungi saya.Bukan bermaksud ibu saya marah atas panggilan itu,namun ibu saya memerahi saya kerana saya tidak berapa bercakap dengan ustaz saya.

Ibu saya berkata “cubalah tanya khabar ka,bagaimana kat sana ka”..huhu..ibu saya kata juga “lain kali hargai ustaz tu,sanggup usatz hubungi dari jauh.”..

Emm,Kalau fikir kata-kata ibu saya memang ada benarnya.

Maaf sekali lagi ye ustaz..:)

Gembira

Walaupun dimarahi..huhu..saya tetap merasa gembira kerana saya dapat juga berhubung dengan ustaz saya ni.Telah lama juga kami tidak berhubung kerana ustaz saya ada tugas yang perlu dilaksanakan.

Dan,saya tidak menyangka ini akan berlaku.Sewaktu tidur selepas zohor tengah hari tadi,saya bermimpi bertemu dengan ustaz saya ni dan malam pula ustaz saya menghubungi saya..(tanda rindu sangat)

SubhanAllah..sungguh,saya rindu dengan ustaz saya ni…hehe..(rindu betul-betul nie..huhu..)

Saya berdoa kepada Allah agar satu hari nanti saya diberi peluang untuk bertemu insan ini.

 

Penutup

Alhamdulillah,saya berasa benar-benar bersyukur kepada Allah kerana telah menemukan saya dengan insan seperti Ustaz Fakhrul Razi ini.

Saya akan merasa benar-benar bersalah jika saya melakukan kesilapan terhadap insan seperti ini.

Ukhuwah kami dibina atas nama Allah,kami bertemu kerana Allah dan kami berpisah kerana Allah..

Semoga inilah ukhuwah yang diredhai-Nya dan kekal hingga syurgawi…

~Nuruddin~

 
4 Komen

Posted by di 26/11/2010 in Coretan Hati, Persahabatan

 

Label:

4 responses to “Akhirnya Terjawab

  1. fakhrul

    29/11/2010 at 7:51 pm

    seronok nmpak nurudiin.:)

     
    • nurudhin94

      30/11/2010 at 2:59 am

      ..hahah..
      mstilah….tgk la sapa yg call…;)

       
  2. abool steady jak

    27/11/2010 at 1:28 am

    ooo .. paduhal .. aha8 .. =)

     
    • nurudhin94

      27/11/2010 at 11:03 am

      ..ahaha..
      pahal ‘paduhal’ ya abool…hahahha..:P

       

Tinggalkan Jawapan

 
